Jeśli pasjonujesz się dostarczaniem klientom wyjątkowych usług ochrony i zastanawiasz się, jak założyć firmę ochroniarską od podstaw, ten artykuł jest dla Ciebie. Firma ochroniarska jak założyć? Przewodnik znajdziesz poniżej.
Zdecyduj, jaki rodzaj firmy ochroniarskiej chcesz otworzyć
Pierwszym punktem przewodnika „Jak założyć firmę ochroniarską” jest podjęcie decyzji o rodzaju oferowanej ochrony prywatnej. Może to obejmować:
- Ochroniarze
- Mobilne patrole
- Monitoring CCTV i alarmy bezpieczeństwa w domu
- Ochronianie parkingów
- Zapewnianie bezpieczeństwa na imprezach
Jako nowy start-up, specjalizuj się w jednej dziedzinie, którą dobrze znasz, aby zapewnić doskonałą obsługę. Budowanie swojej reputacji w jednej niszy może następnie prowadzić do wzrostu w innych dyscyplinach.
Możesz także zawęzić zakres swoich usług, aby zapewnić bezpieczeństwo nieruchomościom mieszkalnym lub komercyjnym, firmom lub osobom fizycznym. Jak również kierować reklamy do klientów z sektora prywatnego lub publicznego.
Bardzo ważna jest również lokalizacja. Musisz określić, gdzie są potrzebne Twoje usługi. Na przykład ochroniarze mogą być bardziej poszukiwani w dużych miastach, podczas gdy monitoring CCTV może być bardziej popularny w odległych, pozamiejskich osiedlach przemysłowych.
Napisz biznesplan
Ważną częścią rozpoczęcia działalności jest dokładny biznesplan. Takie planowanie zapewni, że od samego początku będziesz przygotowany na sukces.
Biznesplan powinien zawierać następujące informacje:
- więcej o Tobie – Twoje doświadczenie w branży i doświadczenie zawodowe, odpowiednie kwalifikacje i dotychczasowe kontakty
- przeglądowe podsumowanie działalności – nazwa firmy, usługi, cele klientów i model operacyjny. Powinien również zawierać misję, wizję i wartości Twojej firmy, a także analizę w celu zidentyfikowania mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń
- finanse – jak planujesz sfinansować swój biznes, prognozy sprzedaży i budżety startowe
- szczegółowy przegląd Twoich usług – wycena, sposób realizacji usług, strategia sprzedaży, wymagania prawne i ubezpieczeniowe, polisy i procedury, potencjał wzrostu
- badania rynku – badania stacjonarne rynku branży zabezpieczeń (np. wyszukiwania online i czytanie odpowiednich mediów), badania terenowe dotyczące Twoich idealnych klientów (np. wywiady lub kwestionariusze), analiza klientów docelowych, analiza konkurencji
- plan marketingowy i promocyjny – jak podniesiesz świadomość swojego nowego biznesu i przyciągniesz klientów
Istnieje wiele zasobów online, które pomogą Ci w pisaniu biznesplanu, w tym łatwe do naśladowania szablony. Poświęć czas na wykonanie biznesplanu, jest to kluczowy krok.
Najnowsze komentarze