Wydawać się może, że w dobie internetu promowanie usług jest zdecydowanie łatwiejsze, niż w przeszłości. Tak naprawdę tylko w połowie jest to prawda. Z uwagi na dużą konkurencję zaistnienie w świadomości klientów może być naprawdę trudne. W niniejszym artykule wspominamy o kilku metodach, które mogą w tym pomóc.
Promowanie usług księgowych w sieci może być skuteczne pod warunkiem, że usługodawca wybierze odpowiednie metody. Co istotne, nie powinien się skupiać wyłącznie na jednym sposobie, ale dywersyfikować działania. Tylko wtedy zwiększy swoje szanse na dotarcie do szerokiego grona klientów i odniesienie sukcesu.
Prowadzenie bloga
Jednym ze skutecznych sposobów zdobywania zaufania klientów i budowania ich lojalności jest udzielanie porad z pozycji eksperta. Tę można zdobyć poprzez prowadzenie bloga, na którym publikowane są merytoryczne i rozwiązujące problemy czytelników artykuły. Skąd brać na nie pomysły? Wystarczy wsłuchać się w wątpliwości, które trapią potencjalnych klientów i pisać w odpowiedzi na nie. Inspiracji można szukać na tematycznych forach internetowych.
Uslugiksiegowe.pl
Biuro rachunkowe można reklamować poprzez tworzenie wizytówek firmy na takich witrynach jak UslugiKsiegowe.pl. Wskazana strona to miejsce, gdzie podmioty z różnych rejonów kraju mogą napisać, jakie świadczą usługi, gdzie prowadzą działalność i wskazać lokalizację biura na mapie. Mogą też podać dane teleadresowe firmy i zamieścić link do własnej witryny. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość zaistnienia w miejscu, gdzie reklamują się też inne podmioty o podobnym profilu działalności oraz gdzie potencjalni klienci mogą szukać usługodawcy.
Google Ads
Doskonałym sposobem na dotarcie do klientów jest inwestycja w reklamę Google Ads. Ta pojawia się w wyszukiwarkach internetowych nad i pod wynikami organicznymi w formie niewielkich bloków tekstu wraz z linkiem do reklamowanej strony. Reklama Google Ads ma ogromną zaletę, którą trudno przecenić. Jeśli zostanie dobrze zaplanowana i ustawiona, przełoży się na natychmiastowe efekty. Istotną kwestią w jej przypadku pozostaje właściwy dobór fraz kluczowych oraz precyzyjne kierowanie reklamy. Google Ads daje możliwość określenia typu klientów poprzez wskazanie ich wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania itp. W ten sposób przekaz dotrze do odpowiedniej grupy docelowej.
Pozycjonowanie strony www
Alternatywą dla Google Ads będzie pozycjonowanie własnej witryny. Tu efekty mogą przyjść znacznie później, bo pozycjonowanie polega na podejmowaniu działań długoterminowych. Z drugiej strony jest też zazwyczaj tańsze niż tworzenie płatnych reklam Google. Jeśli jednak nie wiemy, od czego zacząć i jak je prowadzić, możemy wyrządzić witrynie więcej szkody, niż pożytku. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań warto zastanowić, czy pracownicy biura są w stanie przyjąć na siebie dodatkowe obowiązki i podołać zadaniu. Można też skorzystać z usług profesjonalisty, który wypozycjonuje stronę za nas.
To tylko kilka propozycji reklamy usług księgowych w sieci. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej, a dobór metod przy każdym biznesie powinien podlegać indywidualnej ocenie. Jedne z nich mogą okazać się bardzo skuteczne, inne zdecydowanie mniej. To, co zaleca się w przypadku większości biur rachunkowych, to dywersyfikacja działań i stosowanie kilku przynoszących dobre efekty metod.
Najnowsze komentarze