Sprzedaż to proces składający się z kilku etapów: pozyskanie klienta, nawiązanie kontaktów, prezentacja produktu, negocjacje, transakcja, obsługa klienta posprzedażowa.
Możemy rozróżnić kilak rodzajów sprzedaży:
1. Sprzedaż osobista – bezpośredni kontakt z klientem
2. Sprzedaż internetowa – dzisiejszy dostęp do internetu daje nam nieograniczone możliwości w sprzedaży naszego produktu na cały świat
3. Sprzedaż za pośrednictwem poczty tradycyjnej – to przesłanie potencjalnemu klientowi informacji o produkcie w postaci ulotek, folderów lub próbek oferowanego produktu
4. Telemarketing – sprzedawca bezpośrednio dzwoni do klientów i oferuje dany towar/usługę
5. Sprzedaż za pośrednictwem telewizji – reklamy oraz całodobowych programów poświęconych sprzedaży towarów
6. Sprzedaż na targach i imprezach wystawienniczych – bardzo często osoby odwiedzające targi zostają również klientami kupując np. książki, czasopisma lub inne produkty
7. Sprzedaż za pośrednictwem gazet i czasopism – na rynku możemy spotkać gazety w których znajdziemy tylko ogłoszenia o sprzedaży towarów lub usług.
8. Sprzedaż za pośrednictwem katalogów ofert – przykładem mogą być tutaj katalogi biur podróży.
Najnowsze komentarze